Oddział Rejonowy w Dęblinie - wycieczka na Mazury.

20.04.2015

Oddział Rejonowy Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów w Dęblinie w dniach 17-19.08.2015r zorganizował wycieczkę autokarową na Mazury. Udział wzięło 54 seniorów.
      Organizacją zajął się Przewodniczący Jan Prządka, a przewodnikiem był jeden z naszych członków posiadający uprawnienia przewodnika.

17 sierpnia we wczesnych godzinach rannych wyruszyliśmy z Dęblina. W drodze zatrzymaliśmy sie w jednej z piękniejszych miejscowości na Mazurach w Wojnowie. Tutaj zwiedziliśmy znajdujący się nad jeziorem Duś - Zespół Klasztorny Starowierców z połowy XIX w wraz z otaczającym go cmentarzem. Nieco dalej też w Wojnowie znajduje się drewniana prawosławna cerkiew pw. Zaśnięcia Matki Bożej, którą byliśmy zachwyceni.

Następnie zwiedziliśmy Mikołajki potocznie zwane letnią stolicą Mazur, które są przystanią Żeglugi Mazurskiej i sportów wodnych.
      Bazę noclegową mieliśmy w Kruklankach nad jeziorem Gołdopiwo.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania położonej na pograniczu Warmii i Mazur Świętej Lipki zwanej również "Częstochową Północy". Zwiedziliśmy Sanktuarium Maryjne oraz wysłuchaliśmy piękny koncert organowy.

W niedalekiej odległości od Świętej Lipki znajduje się urocze miasteczko Reszel z majestatycznym gotyckim Zamkiem, będącym kiedyś siedzibą biskupów warmińskich. Obejrzeliśmy Galerię "Zamek" w Reszlu, prezentującą prace dwudziestu sześciu artystów plastyków działających w rejonie warmińsko-mazurskim.
      Następnie udaliśmy się do Gierłoży, gdzie znajduje się słynna kwatera główna Adolfa Hitlera czyli Wilczy Szaniec.

Odwiedziliśmy także Park Miniatur Warmii i Mazur - unikalną atrakcję na terenie Mazurolandii w Gierłoży, gdzie w jednym miejscu zgromadzono starannie przygotowane miniatury zabytków regionu mazursko-warmińskiego. Obejrzeliśmy także Zamek Ryn.
      Trzeciego dnia zwiedziliśmy Twierdzę BOYEN w Giżycku, jak również unikalny most obrotowy nad Kanałem Łuczańskim oraz port jachtowy.

Po pełnych atrakcji zwiedzaniach wróciliśmy zadowoleni do Dęblina.

Wycieczka była częściowo dofinansowana przez PCPR