Oddz. Rejonowy Dęblin - Wycieczka do Chorwcji 2015.

08.07.2015

Oddział Rejonowy Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów w Dęblinie zorganizował w dn. 09.05-18.05.2015 r. wyjazd do Chorwacji.
Organizacją zajął się przewodniczący Jan Prządka.
Grupa składała się z 42 osób. Byli to członkowie Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów w Dęblinie oraz zaprzyjaźnieni sympatycy z Ryk.
         9 maja we wczesnych godzinach porannych grupa seniorów wyruszyła z Dęblina w podróż do słonecznej Chorwacji. Naszym pierwszym przystankiem był hotel niedaleko miejscowości Maribor na Słowenii.
         10 maja mogliśmy wypoczęci ruszyć w dalszą podróż, aby zobaczyć wybrzeże Dalmacji. Wybrzeże Dalmacji przywitało nas słońcem. Zakwaterowaliśmy się na cały czas pobytu w hotelu WILLA MALO MORE na wyspie Ciovo w Trogirze-Arbanija.
Już drugiego dnia pobytu mieliśmy okazję zwiedzić Trogir, wybrać się w rejs statkiem z Trogiru do Splitu i zwiedzć to piękne miasto, które jest na liście dziedzictwa kulturowego UNESCO.
         Podczas rejsu mieliśmy okazję degustacji lokalnych trunków - rakija i wino. Po udanym dniu odbył się wieczorek zapoznawczy przy dźwiękach tradycyjnej chorwackiej muzyki.
Równie miłe wspomnienia pozostaną nam w pamięci po zorganizowanej "Randce w ciemno" oraz po niezwykle emocjonujących Wyborach Miss i Mistera. Okazało się, że w naszej grupie były trzy Zofie, dzięki którym miło spędziliśmy wieczór imieninowy 15 maja.
         W ciągu kolejnych dni poznawaliśmy dalsze atrakcje Dalmacji zapoznając się z kulturą, geografią i dziedzictwem historycznym. Odwiedziliśmy jeden z najbardziej znanych Parków Narodowych - Krka, poznaliśmy dzieje i uroki "perły Adriatyku", czyli Dubrownika, który jest także na liście dziedzictwa kulturowego UNESCO oraz odwiedziliśmy słynne bośniackie sanktuarium maryjne Medjugorie i piękne miasto Mostar ze słynnym mostem z białego kamienia.
         Ostatniego dnia po śniadaniu i po pożegnaniu z morzem ruszyliśmy w drogę powrotną z nadzieją na kolejne udane wyjazdy.